Sigara Satışında Köklü Değişiklik: Kimlikle Satış Dönemi Başlıyor
E
Yazar Medya
5 dk okuma
161 okunma
Yayınlanma: 5 Mayıs 2026 11:29
Sigara Satışında Köklü Değişiklik: Kimlikle Satış Dönemi BaşlıyorFoto: Yazar Medya
Paylaş
Sağlık Bakan Yardımcısı Doç. Dr. Şuayip Birinci, Türkiye’de sigara satışında köklü bir değişikliğin yakın zamanda uygulanacağını açıkladı. Japonya örneğini takip ederek, sigaranın kimlik gösterilerek satılmasının planlandığını belirten Birinci, bu yeni düzenlemenin sigara kullanımını azaltmayı hedeflediğini söyledi.
Birinci, Türkiye'nin dünya genelinde sigara içenler sıralamasında Endonezya'dan sonra ikinci sırada yer aldığını vurguladı ve bu durumun alarm seviyesine ulaştığını ifade etti. Sigara tüketiminin sağlık maliyetleri üzerinde büyük bir yük oluşturduğunu belirten Birinci, her sigara içenin sağlık giderlerinin 1028 dolar olduğunu söyledi. Ayrıca, Türkiye’de tütüne harcanan yıllık toplam miktarın 15 milyar lira, sigara kaynaklı yangın zararının ise 4 milyar lira olduğuna dikkat çekti.
Çocuklar arasında sigara kullanımının arttığını belirten Birinci, 15-16 yaş grubu öğrencilerinin yüzde 55’inin sigara içtiğini açıkladı. Türkiye'de ise her 100 çocuktan 44’ünün sigara dumanına maruz kaldığı ifade edildi.
Yeni düzenlemelerle sigara kullanımının önüne geçilmesi hedefleniyor ve bu adımların başında kimlikle sigara satışının getirilmesi bulunuyor.