Mobil Uygulamayı İndir

Haberleri mobil uygulamamızdan takip edin!

14 Haziran 2026 Pazar İstanbul 4°C

Bildirimler

Sitemize Hoş Geldiniz

Güncel haberler ve son dakika gelişmeleri için bizi takip edin!

Şimdi

Bakan Memişoğlu: Tıbbi Cihaz Alımlarında Yerli Üretim Oranımız Yüzde 31’i Aştı

E
Yazar Medya
5 dk okuma 163 okunma Yayınlanma: 12 Mayıs 2026 03:02
Bakan Memişoğlu: Tıbbi Cihaz Alımlarında Yerli Üretim Oranımız Yüzde 31’i Aştı
Bakan Memişoğlu: Tıbbi Cihaz Alımlarında Yerli Üretim Oranımız Yüzde 31’i Aştı Foto: Yazar Medya

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, tıbbi cihaz sektöründe yerli üretim oranının artırıldığını açıkladı. “Tıbbi Cihaz Yönetişim Zirvesi 2.0” programına video konferans yoluyla katılan Memişoğlu, kamu tıbbi cihaz alımlarında yerli üretim oranının yüzde 24’ten yüzde 31’in üzerine çıktığını belirtti. Bakan, ayrıca tıbbi cihaz ihracatının ithalatı karşılama oranında yaklaşık 20 puanlık bir artış sağlandığını ve bu oranın yüzde 43’e ulaştığını ifade etti.

Memişoğlu, “Sağlıklı Türkiye Yüzyılı” vizyonu kapsamında sağlık sektörünü Türkiye’nin lokomotif alanlarından biri hâline getirmek için yoğun çalışmalar yürüttüklerini vurguladı. Üretim kapasitesi, insan gücü ve tecrübeye dayalı olarak bu hedeflere rahatlıkla ulaşılabileceğini kaydetti.

Bakan, “Üreten Sağlık” modeli çerçevesinde tamamlanan ve devam eden projelere de değinerek, bu adımların somut sonuçlarını paylaştı. Özellikle kamu alımlarında yerli cihaz kullanımının artırılması ve ihracatın güçlendirilmesinin, sektörde sürdürülebilir büyüme sağladığını dile getirdi.

Memişoğlu ayrıca, Ürün Takip Sistemi ile yaklaşık 5,3 milyon tıbbi cihazın takip edilebildiğini belirterek, teknoloji ve yerli üretim odaklı bir sağlık ekosisteminin inşa edildiğini ifade etti.

Etiketler

#Kemal Memişoğlu #tıbbi cihaz #yerli üretim #sağlık sektörü #Üreten Sağlık #kamu alımları #ihracat oranı

Videolar