Bakan Bolat, zorlu uluslararası ekonomik ve jeopolitik koşullara rağmen, nisan ayında mal ihracatının bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 22,3 artarak 25,4 milyar dolara yükseldiğini duyurdu. Bu rakam, Cumhuriyet tarihinin en yüksek ikinci aylık mal ihracatı olarak kayda geçti.
Bakan Bolat, nisan ayının ihracatçılar için oldukça başarılı geçtiğini belirterek, "Cumhuriyet tarihimizin en yüksek ikinci aylık mal ihracatı rakamı elde edildi," dedi. 2025 yılının Aralık ayında elde edilen 26,3 milyar dolarlık ihracatın ardından, nisan ayında 25,4 milyar dolara ulaşılması, Türkiye’nin dış ticaretinde kaydedilen büyük bir başarı olarak değerlendirildi.
Bolat, ayrıca nisan ayında son 52 ayın en büyük ihracat artışının sağlandığını, yıllık bazda mal ve hizmet ihracatının 398 milyar dolara yükseldiğini belirtti. İhracatçılar ve Bakanlık olarak büyük bir çaba sarf ettiklerini vurgulayan Bolat, ihracat rakamlarının önümüzdeki aylarda da rekor kırmaya devam etmesini umduklarını dile getirdi.