İran basınında yer alan bilgilere göre, 31 petrol tankeri ve 21 yük gemisi, söz konusu ablukayı aşmayı başardı. Fars Haber Ajansı'nın uydu verilerine dayanarak aktardığına göre, 52 geminin büyük bir kısmı Hürmüz Boğazı'ndan geçti.
Petrol ve Yük Gemileri Geçişte
Hürmüz Boğazı’ndan geçtiği bildirilen gemiler arasında 6 petrol tankeri ve 5 yük gemisi de bulunuyor. Bu gelişmeler, bölgedeki gerginliği daha da artırıyor. İran Devrim Muhafızları Ordusu’nun 2 Mart’ta Hürmüz Boğazı’nı geçişlere kapatma kararı almasının ardından gerilim yükselmişti. Bu karar, ABD-İsrail arasında gerçekleşen saldırılar sonrası verilmişti.
Hürmüz'de Durumun Ciddiyeti Artıyor
ABD Başkanı Donald Trump, İran ile yürütülen müzakerelerin başarısız olmasının ardından, Hürmüz Boğazı’nı abluka altına alacaklarını açıklamıştı. Bu açıklamadan sonra, ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı, İran limanlarına giriş-çıkış yapan gemiler üzerinde deniz ablukası uygulamaya başladığını duyurmuştu.
Gemi Trafiği ve Fiyatlar Etkileniyor
Birleşmiş Milletler'e göre, Hürmüz Boğazı'ndaki gemi trafiği, 28 Şubat'tan bu yana yüzde 95 oranında azaldı. Bu durum, küresel enerji güvenliğini ve deniz ticaretini doğrudan etkiliyor. Ayrıca, bölgedeki gelişmeler emtia gıda fiyatlarının yüzde 6 artmasına, Avrupa'da ise ham petrol fiyatlarının yüzde 53 yükselmesine yol açtı.