Güzelbahçe Belediyesi Soruşturmasında Yeni Gelişme: Tutuklu Sayısı 4’e Yükseldi
E
Yazar Medya
5 dk okuma
214 okunma
Yayınlanma: 4 Haziran 2026 11:40
Güzelbahçe Belediyesi Soruşturmasında Yeni Gelişme: Tutuklu Sayısı 4’e YükseldiFoto: Yazar Medya
Paylaş
İzmir’in Güzelbahçe Belediyesi’ne yönelik yürütülen yolsuzluk ve imar soruşturmasında önemli bir gelişme yaşandı. İzmir Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından sürdürülen soruşturma kapsamında tutuklu sayısı 4’e çıktı.
Soruşturma; “suç işlemek amacıyla örgüt kurma”, “örgüte üye olma”, “rüşvet”, “görevi kötüye kullanma” ve “imar kanununa muhalefet” iddiaları çerçevesinde yürütülüyor. Daha önce gerçekleştirilen operasyonda Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa Günay ile İmar ve Şehircilik Müdürü Özgür Bayraktar tutuklanmış, bazı şüpheliler ise adli kontrol şartıyla serbest bırakılmıştı.
Dosyada adı geçen belediye meclis üyesi Gizem Göçtü ve eşi, inşaat firması yetkilisi Şamil Göçtü’nün operasyon sırasında yurt dışında oldukları belirlenmişti. Türkiye’ye giriş yaptıkları sırada havalimanında yakalanan çift, gözaltına alındıktan sonra jandarmadaki işlemlerinin tamamlanmasının ardından adliyeye sevk edildi.
Mahkeme tarafından tutuklanan çiftin cezaevine gönderilmesiyle birlikte soruşturma kapsamında tutuklu bulunan kişi sayısı 4’e yükseldi. Yetkililer, dosyada yer alan iddialarla ilgili incelemelerin sürdüğünü ve yeni deliller doğrultusunda soruşturmanın genişleyebileceğini belirtiyor.
Kamuoyunun yakından takip ettiği soruşturma kapsamında belediyedeki imar uygulamaları, ruhsat işlemleri ve çeşitli idari kararlar mercek altına alınırken, savcılığın yürüttüğü çok yönlü incelemenin önümüzdeki günlerde yeni gelişmelere sahne olabileceği ifade ediliyor.