Bakan Kurum Gelecek 10 Yıla İşaret Etti: Enerji Sistemi Yeniden Şekillenecek
E
Yazar Medya
5 dk okuma
24 okunma
Yayınlanma: 24 Haziran 2026 17:50
Bakan Kurum Gelecek 10 Yıla İşaret Etti: Enerji Sistemi Yeniden ŞekillenecekFoto: Yazar Medya
Paylaş
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve COP31 Başkanı Murat Kurum, Londra’da düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu’nda yaptığı konuşmada, küresel enerji sisteminin önümüzdeki 10 yılda köklü bir dönüşümden geçeceğini söyledi. Kurum, bu sürecin sermaye, teknoloji ve doğru politikaların aynı anda buluştuğu ülkeler için büyük fırsatlar barındırdığını ifade etti.
Enerji arz güvenliğinin yeniden dünya gündeminin merkezine yerleştiğini belirten Kurum, yenilenebilir enerji yatırımlarının her zamankinden daha kritik hale geldiğini vurguladı. İklim değişikliğiyle mücadelede uygulama aşamasına geçilmesi gerektiğini dile getiren Kurum, ülkelerin artık somut sonuçlar üretmeye odaklanması gerektiğini söyledi.
Türkiye’nin son 20 yılda yenilenebilir enerji kapasitesini önemli ölçüde artırdığını hatırlatan Kurum, enerji verimliliği ve dönüşüm alanında önemli adımlar atıldığını belirtti. Deprem bölgesinde inşa edilen konutlarda sıfır enerjili bina yaklaşımına yakın projeler geliştirildiğini ve enerji tüketiminde ciddi düşüş sağlandığını aktardı.
COP31 kapsamında elektrifikasyon, yeşil sanayi, döngüsel ekonomi ve iklim finansmanı gibi alanlara odaklanacaklarını ifade eden Kurum, Türkiye’nin enerji dönüşümünde öncü rol üstlenmeyi hedeflediğini söyledi. Kasım ayında Antalya’da düzenlenecek COP31’in uluslararası iş birlikleri için önemli bir platform olacağını da vurguladı.