Adalet Bakanlığı, 2026 yılı içinde adalet teşkilatını güçlendirmek amacıyla toplam 15 bin sözleşmeli personel alımı yapacağını duyurdu. Bakan Akın Gürlek, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, merkez ve taşra teşkilatlarında farklı unvanlarda personel istihdam edileceğini belirtti.
En fazla alımın zabıt kâtibi ve infaz ve koruma memuru kadrolarına yapılacağını açıklayan Bakan Gürlek, diğer pozisyonlarda da önemli sayıda alım yapılacağını ifade etti. Alınacak kadrolar arasında 5 bin 259 zabıt kâtibi, 4 bin 508 infaz ve koruma memuru, bin 300 destek personeli, bin 41 mübaşir, 900 icra kâtibi, 524 koruma ve güvenlik görevlisi, 410 psikolog, 322 teknisyen, 316 büro personeli, 286 hemşire ve 90 sosyal çalışmacı bulunuyor.
Toplamda 44 farklı unvanda yapılacak alımlar, adalet teşkilatının insan kaynağını güçlendirmeyi ve yargı camiasının etkinliğini artırmayı hedefliyor. Bakan Gürlek, sürecin 2026 yılı içerisinde tamamlanacağını ve başvuruların kısa süre içinde ilan edileceğini duyurdu. Gürlek, yaptığı paylaşımda, “Adalet teşkilatımıza, yargı camiamıza ve milletimize hayırlı olmasını temenni ediyorum” ifadelerini kullandı.
Personel alımları, adalet sisteminin ihtiyaç duyduğu alanlarda nitelikli iş gücünü sağlamayı amaçlarken, zabıt kâtibi ve infaz koruma memuru kadroları en yoğun talep görecek pozisyonlar olarak öne çıkıyor.