Mobil
Gündem

Yeni Trafik Yasası Yürürlükte: Tekrar Eden İhlallere Cezalar Artacak, Araçlar Men Edilecek

29 Nisan 2026
Daha iyi bir deneyim için tam sürümü deneyebilirsiniz.
27 Şubat 2026 tarihinde yürürlüğe giren yeni trafik düzenlemesi, ihlalleri yalnızca para cezasıyla sınırlı tutmuyor.

Tekrar eden trafik ihlallerinde araçlar trafikten men edilecek ve sürücüler ehliyetlerini kaybedebilecek.

Karayolları Trafik Kanunu’ndaki değişiklik, trafik güvenliğini artırmayı amaçlarken, cezai yaptırımları da ciddi şekilde ağırlaştırdı. Özellikle ruhsatsız veya plakasız araç kullanımı, takograf ve hız sınırlayıcı cihaz eksiklikleri gibi ihlallerin cezaları katlanarak artacak.

Yeni düzenlemeye göre, ruhsatsız veya plakasız araçlara 46 bin TL ceza uygulanacak. Aynı ihlalin bir yıl içinde tekrar edilmesi durumunda bu ceza 140 bin TL'ye kadar çıkacak ve araçlar 60 gün süreyle trafikten men edilecek.

Trafik ihlallerine karşı yapılan düzenleme, sadece para cezasını değil, sürücüler için daha sert ve caydırıcı yaptırımları da beraberinde getiriyor.