Mobil
Dünya

Trump'tan AB'ye Yeni Gümrük Vergisi: Yüzde 25 Artış

2 Mayıs 2026
Daha iyi bir deneyim için tam sürümü deneyebilirsiniz.
ABD Başkanı Donald Trump, Avrupa Birliği’nden (AB) ithal edilen otomobil ve kamyonlara uygulanan gümrük vergisinin gelecek hafta yüzde 25'e çıkarılacağını açıkladı.

Trump, bu kararını Truth Social hesabından duyurdu ve AB’nin, aralarında tam mutabakata varıldığı belirtilen ticaret anlaşmasına uymadığını öne sürdü.

Bu yeni vergilendirme kararının, ABD ile AB arasındaki mevcut ticaret anlaşmazlıklarını daha da derinleştirebileceği tahmin ediliyor. Trump, ABD’nin otomobil ve kamyon üretimini artırmaya yönelik büyük yatırımlar yaptığını ve bu üretim sürecinde 100 milyar doların üzerinde bir yatırım gerçekleştiğini belirtti. Ayrıca, bu yeni yatırımların Amerikalı işçilere istihdam sağlayacağı ve fabrikaların yakın bir zamanda faaliyete geçeceğini ifade etti.

Trump’ın açıklamasına göre, ABD’de üretilen otomobil ve kamyonlar herhangi bir gümrük vergisine tabi olmayacak, ancak AB menşeli ürünlere uygulanacak olan yüzde 25’lik gümrük vergisi, Amerika’daki üretimi teşvik etme amacını güdüyor.

Bu açıklama, ABD ile AB arasındaki ticaret ilişkilerinde yeni bir gerilim noktasına işaret ederken, taraflar arasındaki müzakereler ve ticaret politikaları daha da karmaşık hale gelmiş görünüyor.