Mobil
Dünya

İran’dan ABD’ye Sert Uyarı: “Savaş Yeniden Başlarsa Çok Daha Ezici Olacak”

24 Mayıs 2026
Daha iyi bir deneyim için tam sürümü deneyebilirsiniz.
İran, ABD’ye sert uyarı yaparak olası savaşın çok daha ağır sonuçlar doğuracağını ve hazırlıklı olduklarını açıkladı.

İran Meclis ve Müzakere Heyeti Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf, Tahran’da Pakistan Genelkurmay Başkanı Asım Munir ile yaptığı görüşmede ABD’ye yönelik dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Kalibaf, olası bir çatışmanın yeniden başlaması halinde bunun ABD için önceki dönemlerden çok daha ağır sonuçlar doğuracağını söyledi.

Kalibaf, İran’ın haklarını savunma konusunda geri adım atmayacağını vurgulayarak, “ABD gibi güvenilmez taraflara karşı milletimizin haklarını korumakta kararlıyız” ifadelerini kullandı. İran Silahlı Kuvvetleri’nin ateşkes sürecinde kendini güçlendirdiğini belirten Kalibaf, yeni bir savaşın “ABD için ilk günden çok daha ezici ve acı” olacağını dile getirdi.

Ayrıca ABD’nin daha önce müzakere süreçlerinde dahi İran’a yönelik saldırılar düzenlediğini savunan Kalibaf, mevcut ateşkesin de çeşitli şekilde ihlal edildiğini öne sürdü. Pakistan’ın arabuluculuk rolüne de değinilen görüşmede, bölgesel istikrar ve iş birliği konularının ele alındığı aktarıldı.

Pakistan Genelkurmay Başkanı Asım Munir ise ülkesinin İran halkının geleceği ve bölgesel barış için iyi dileklerini ilettiğini ifade etti. Görüşme, Orta Doğu’daki gerilimin sürdüğü bir dönemde dikkat çeken diplomatik temaslardan biri olarak değerlendirildi.