Mobil
Genel

Emeklilere Ek Ödeme Artışı Talebi: Maaş 1500 Lira Daha Yüksek Olabilir

27 Nisan 2026
Daha iyi bir deneyim için tam sürümü deneyebilirsiniz.
Türkiye Emekliler Derneği (TÜED), emeklilere yapılan ek ödeme oranlarının artırılmasını talep etti.

Dernek Başkanı Kazım Ergün, mevcut oranların yetersiz kaldığını belirterek, ek ödeme oranının yüzde 10'a yükseltilmesi gerektiğini söyledi. Bu artış, emeklilere ek gelir sağlayarak yaşam standartlarını iyileştirecek.

TÜED Genel Başkanı Kazım Ergün, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2006 yılı öncesinde emeklilerin vergi iadesi alarak harcamalarına katkı sağladığını hatırlattı. Ancak 2006’dan sonra başlatılan ek ödeme uygulamasındaki düşük oranlar, emeklilerin harcamalarını karşılamaktan uzak kaldı. Şu anda, emeklilere yapılan ek ödeme oranı sadece yüzde 4-5 civarlarında. Ergün, bu oranın yüzde 10’a çıkarılmasının, emekliler için önemli bir ek gelir kaynağı olacağını vurguladı.

“1500 Lira Daha Artacak”

Ergün, örnek vererek konuya açıklık getirdi: "Bugün kök aylığı 25 bin lira olan bir emeklimiz, yüzde 4 ek ödeme ile 1000 lira alıyor. Ancak bu oran yüzde 10’a çıkarıldığında, emeklimizin maaşı 1500 lira daha artarak 27 bin 500 lira olacak" dedi.

Ek ödeme artışının, özellikle yüksek KDV oranlarıyla karşılaşan emekliler için önemli bir rahatlama sağlayacağını belirten Ergün, bu düzenlemenin emeklilerin yaşam kalitesini artıracağını ifade etti.

Bu talep, emeklilerin yaşam koşullarının iyileştirilmesine yönelik önemli bir adım olarak gündeme gelirken, gözler hükümetin alacağı karara çevrildi.