Mobil
Genel

Çeşmeli-Kızkalesi Otoyolu ile 2,5 Saatlik Yolculuk 18 Dakikaya İnecek

3 Mayıs 2026
Daha iyi bir deneyim için tam sürümü deneyebilirsiniz.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Mersin'de yapımı süren Çeşmeli-Kızkalesi Otoyolu'nu inceledi ve projeyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

Uraloğlu, tamamlandığında 2,5 saat süren yolculuğun yalnızca 18 dakikaya düşeceğini duyurdu. Projenin, Türkiye'nin ulaşım altyapısına büyük katkı sağlayacağı ve bölgedeki turizm trafiğini rahatlatacağı ifade edildi.

Bakan, otoyol sayesinde yılda 3 milyar 38 milyon lira tasarruf sağlanacağını belirtti. Bunun yanı sıra, yolun Çukurova Uluslararası Havalimanı ve Akkuyu Nükleer Güç Santrali'ne ulaşımı kolaylaştıracağını, aynı zamanda yıllık 17 bin 100 ton karbon salımının engelleneceğini açıkladı.

Proje, 52 kilometrelik güzergâh üzerinde inşa edilmekte olup, 7 tünel, 5 viyadük ve çeşitli hizmet tesislerini içerecek. Çeşmeli-Erdemli Doğu Kavşağı arasındaki kısmın Temmuz ayında trafiğe açılması bekleniyor ve tüm otoyol yıl sonuna kadar tamamlanacak.

Bu büyük ulaşım yatırımı, Mersin'in ekonomik cazibesini artıracak ve bölgedeki trafik yoğunluğunu önemli ölçüde azaltacak.