Kurban Bayramı ve 19 Mayıs tatili öncesinde şehirler arası otobüs seferlerinde yoğunluk yaşanmaya başladı. Tatilciler ve memleketine gitmek isteyen vatandaşların talebi üzerine otobüs firmaları ek sefer hazırlıklarını hızlandırdı. Tüm Otobüsçüler Federasyonu Genel Başkanı Mustafa Yıldırım, 15 Mayıs itibarıyla 12 bin ek otobüs biletinin satışa sunulduğunu açıkladı. Böylece bayram süresince ek seferlerle yaklaşık 7 milyon yolcunun taşınması hedefleniyor.
Yıldırım, Türkiye genelinde 343 otobüs firmasının yaklaşık 8 bin araçla hizmet verdiğini, normalde günlük 22 bin olan sefer sayısının bayram döneminde 27 bine çıkacağını belirtti. Özellikle tatil bölgeleri ve memleket ziyaretleri yoğun talebi tetikleyen etkenler arasında yer alıyor. Üniversite öğrencilerinin 19 Mayıs tatilini fırsat bilerek memleketlerine dönmesi, sefer yoğunluğunu daha da artırıyor.
Yoğunluğu karşılamak için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan gerekli izinler alınarak B2 ve D2 belgeli otobüsler de ek seferlerde görev alacak. 15 Mayıs-2 Haziran tarihleri arasında turizm, öğrenci ve personel taşımacılığı yapan araçlar şehirler arası taşımacılıkta kullanılacak.
Yıldırım, sürücülerin yola dinlenmiş şekilde çıkması ve araç bakımlarının eksiksiz yapılmasının önemine dikkat çekerken, yolculara da emniyet kemeri kullanımı uyarısında bulundu. Bayram süresince trafikte yoğunluk yaşanabileceği hatırlatıldı.