Mobil
Politika

Bangladeş’te Kızamık Krizi: 409 Çocuk Hayatını Kaybetti

12 Mayıs 2026
Daha iyi bir deneyim için tam sürümü deneyebilirsiniz.

Bangladeş, mart ayından bu yana hızla artan kızamık vakaları nedeniyle alarm durumuna geçti. Ülkede doğrulanan ve şüpheli vakalarla bağlantılı çocuk ölümlerinin sayısı 409’a yükseldi. Sağlık yetkilileri, son 24 saatte 11 çocuğun hayatını kaybettiğini açıkladı; bunlardan 4’ünün kızamık hastalığı doğrulanırken, 7’si şüpheli vaka olarak kaydedildi.

Bangladeş Sağlık Bakanlığı’na bağlı Genel Müdürlük, mart ayından bu yana kızamık ve benzeri belirtiler nedeniyle yaşamını yitiren çocuk sayısının hızla artmaya devam ettiğini belirtti. Ülkedeki sağlık yetkilileri, özellikle çocuklar arasında bulaşıcı hastalığın yayılmasını önlemek için acil aşılama kampanyası başlattı. Kampanya, 7 Nisan’da birçok çocuğun hayatını kaybetmesinin ardından hayata geçirildi.

Kızamık, dünya genelinde aşıyla önlenebilir ölümlerin başında geliyor. Hastalık, pnömoni ve ensefalopati gibi ciddi komplikasyonlara yol açabiliyor. Yetkililer, çocukların aşılanmasının önemine vurgu yaparken, salgının kontrol altına alınabilmesi için aileleri hızlı davranmaya çağırıyor.

Bangladeş’te yaşanan bu sağlık krizinin, bölgedeki çocuk sağlığı ve aşılama programlarının önemini bir kez daha ortaya koyduğu ifade ediliyor. Yetkililer, özellikle risk grubundaki çocukların hızlı bir şekilde aşılanması gerektiğini belirtiyor.