Balıkesir’in Susurluk ilçesinde sabah saatlerinde yaşanan kaza korkuttu. İstanbul-İzmir Otoyolu’nda, İstanbul yönünden İzmir istikametine giden 24 AAS 700 plakalı yolcu otobüsü, sürücüsü A.G.’nin kontrolü kaybetmesi sonucu refüje çarparak devrildi. Kazada 36 yolcu yaralandı.
Olay, Yeni Mahalle İstasyon Caddesi mevkisinde saat 06.00 civarında meydana geldi. Otobüsün devrilmesi sonucu sürüklenmesi, çevrede büyük panik yaşanmasına neden oldu. Yaralılar için hemen bölgeye çok sayıda itfaiye, sağlık ve jandarma ekibi sevk edildi. İlk müdahaleleri olay yerinde yapılan yolcular, ambulanslarla çevredeki hastanelere kaldırıldı. Yaralıların sağlık durumunun iyi olduğu bildirildi.
Kaza nedeniyle otoyolda trafik bir süreliğine tek şeritten kontrollü olarak sağlandı. Ekiplerin müdahalesiyle yol trafiğe açıldı. Yetkililer, kazanın nedenine ilişkin detaylı incelemenin sürdüğünü belirtti.
Kazanın ardından soruşturma başlatılırken, sürücü ve otobüs firmasının olaya dair açıklama yapması bekleniyor. Yetkililer, yolcuların güvenliği için trafikte dikkatli olunması uyarısında bulundu. Bu tür kazaların önüne geçmek için sürücülerin hız ve dikkat kurallarına uyması gerektiği bir kez daha gündeme geldi.
Olay, Balıkesir’de ulaşım güvenliği konusundaki hassasiyeti hatırlatarak, yolcular ve sürücüler için alınacak önlemlerin önemini gösterdi.