Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, kademeli olarak hizmete alınan 5G teknolojisiyle Türkiye’de kısa sürede büyük bir kullanıcı artışı yaşandığını açıkladı. İlk etapta yaklaşık 21 milyon kişi 5G ile tanışırken, geçen 40 günlük süreçte 12,5 milyon yeni abonenin daha eklenmesiyle toplam abone sayısı 34 milyona yaklaştı. Bakan, bu verinin 5G’nin vatandaşlar tarafından hızlı ve yüksek oranda benimsendiğini gösterdiğini vurguladı.
Uraloğlu, ITU Küresel Düzenleyiciler Sempozyumu’nda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin dijital altyapı, veri üretimi ve teknolojik bağımsızlık alanlarında önemli adımlar attığını ifade etti. Dijital dönüşümü sadece iletişim aracı olarak değil, ekonomik kalkınma, güvenlik ve küresel rekabet için stratejik bir güç olarak gördüklerini söyledi.
Bakan ayrıca yeni sosyal medya ve oyun platformları düzenlemesiyle dijital ekosistemi daha güvenli ve insan odaklı hale getirdiklerini belirtti. Türkiye’nin ITU ile işbirliğini, küresel dijital geleceği şekillendirmek için stratejik bir ortaklık olarak değerlendirdiğini aktardı.
BTK Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu ve ITU yetkilileri de dijital dönüşümün global işbirliği gerektirdiğini vurguladı. Yapay zeka, kuantum ve uydu teknolojileri gibi alanlarda ülkelerin birlikte çalışmasının kritik olduğunu belirten yetkililer, teknolojik ilerlemenin fırsatlar ve zorluklar içerdiğini, bunların üstesinden ancak uluslararası işbirliğiyle gelinebileceğini ifade etti.
Toplam: 200 kelime0